3. Havalimanının Yeri
20:45

3. Havalimanının Yeri


Türkiye Cumhuriyeti tarihindeki en büyük ihale özelliğine sahip olan 3. Havalimanı, kullanıma geçtiğinde Dünya’daki en büyük havalimanlarından biri olacaktır. Halen kullanımda olan Florya’daki Atatürk Havalimanı’nın yeterlilik gösterememesi nedeni öne sunularak çözüm olarak sunulan proje kulağa ilk geldiğinde hoş karşılansa da İstanbul’un can damarları olarak bilinen Kuzey taraftaki ormanların yok edilerek üzerine yapılacak olması çok vahim bir durum.
İstanbul Avrupa Yakası’nın Karadeniz sahilinde bulunan Akpınar ve Yeniköy köylerinin arasında 90 milyon metre karelik alan üzerine inşa edilecek 3. havalimanı; %80 kamu arazileri üzerinde yerini alacak. Şuan bölgenin yapısını incelediğimizde Yeniköy ve Akpınar köyleri, Karaburun’un doğusunda Ağaçlı Köyü’nün batısında yer almaktadır. Sahil şeridinin 500 metre içerisine kadar çoğu kaçak olmak üzere maden çıkaran işletmeler bulunuyor. 
Bu işletmeler açmış oldukları maden çukurlarını kapatmadıklarından bölgede doğal yollarla da olan bir çok kuş ve karasal hayvanın evi konumundaki yaklaşık 80 göl veya gölet bulunmaktadır. İstanbul’un en büyük tatlı su rezervi olan ve şehir içinde kullanılan suyun önemli derece bölümünü karşılayan Durusu Gölü de yeni yapılacak 3. Havalimanı’nın hemen yanında yer alacaktır. Ayrıca 3. Havalimanı için yaklaşık 700 bin ağaç kesilecek olup, 1,5 milyon ağaç taşınacaktır. Avrupa yakasının su havzası böylece kirlenmiş olacak. 3. Köprünün Poyrazköy, Büyükliman ve Garipçe Köyü’nden geçip, Koç Üniversitesi ile Rumeli Feneri arasından Kilyos’a, oradan da Belgrad Ormanları’nın bir kısmının bulunduğu Gümüşdere ve Kısırkaya’dan ilerleyip 3. Havalimanı'nın yapılacağı yere kadar ulaşacak olması İstanbul’daki doğa katliamını daha da tetikleyecektir.  
3. Havalimanı beraberinde getireceği planlanan İstanbul Yeni Şehir Projesi de, 3. Havalimanı’ndan başlayacak olan yapılaşmanın Kilyos’a kadar uzanıp içinde lüks konutlar ve iş merkezlerinin bulunacağı bir yer olarak 700 bin kişinin yaşayacağı yer olacaktır. İstanbul’da denize girilebilecek yerlerden birçoğunun bulunduğu bu sahil şeridi yapılaşma başladığında yok olacak. 
Ayrıca Çılgın Proje olarak öne atılan Karadeniz ve Marmara Denizi’ni birbirine bağlayacak projenin güzergahının değişip, Büyükçekmece Gölü üzerinden Karaburun’a ulaşacağı gündemde. 3. Köprünün Avrupa Yakası’nda ilk çıkışının Zekeriyaköy’e yapılması, yeni kurulacak şehrin ve 3. Havalimanı bağlantı yollarının Kemerburgaz üzerinden Belgrad Ormanları’nın bir kısmı üzerinden geçmesi İstanbul’un en önemli yeşillik alanlarını tamamen tehlike altına alacak. Tüm bu projelerin 2017 yılında tamamlanacağı hesap edildiği düşünülürse önümüzdeki 5 yıl sonra İstanbul’un hem nüfusu artmış bununla birlikte yeşil alanları daha hızlı bir şekilde yok olmuş olacak. 
Geçen günlerde rastladığımız 3. Köprünün yapıldığı yerden kaçan domuzların boğazı yüzerek karşıya geçmesi olaylarına benzer ormanlardaki domuzların da kenti basacağı haberleri rastlamak mümkün olacak. 3. Köprü ve bağlantı yollarının yapımına başlanması ile birlikte başlayan doğa katliamı 3. Havalimanı ve yeni şehir ile vites yükseltecek. Çocuklarımıza ileride eskiden buralar dutluktu diyeceğimiz İstanbul’un oksijen kaynaklarının dev projelerin perde arkalarında yok olmasını göz ardı etmeyeyim.

0 yorum :

Yorum Gönder

Gezilecek Yerler