Karaca Arboretum
13:16

Karaca Arboretum

Türkiye’de az sayıda yer alan arboretumların içerisinde ilk özel arboretum olan Karaca Arboretumu, Yalova’da yer almaktadır. Arboretum kelimesinin kökeni Latinceden ağaç evi anlamından gelmektedir. İstanbul’da en güzel örneğine rastlayabileceğiniz Atatürk Arboretumu gibi binlerce odunsu ve otsu bitkiyi barındıran özel Karaca Arboretum, TEMA Vakfı’nın kurucularından olan Hayrettin Karaca tarafından kurulmuştur.
Arazi babası tarafından kendisine kalan Hayrettin Karaca, 1980 yılından beridir burayı arboretum olarak kullandı. Bu sayede ülkemizde yer alan yok olma tehdidindeki türlerin de genlerinin saklandığı yer olmuştur. 15 bin kadar odunsu bitkinin yer aldığı Karaca Arboretumu’na gitmek için özel araçlarınızla İstanbul’dan Yalova’ya feribotlarla ulaşabilir, karaya çıktıktan sonra 15 dakikalık yolculuk sonrasında Yalova merkezinde Samanlı Köyü’ne varabilirsiniz. 
Samanlı Köyü yada Termal minibüsleriyle de buraya ulaşabilmeniz mümkün. Hayrettin Karaca Arboretum içerisinde yanınızda rehber olmadan gezmenize izin verilmiyor. Yanınızda rehberin eşlik etmesi biraz özgürlüğünüzü engellese de önemli bitkilerin geleceğini korumak adına güzel bir uygulama. İçeride açık hava olsa dahi sigara içmek yasaktır. Arboretum grup halinde gezerken bitkilere temas etmeniz de uygun görülmemekte. Yaklaşık 45 dakika sürecek olan Karaca Arboretum gezinizde rengarenk çok çeşitli türleri görme imkanınız olacak.
Atatürk Arboretumu’nda bulunan güzel göletlerden maalesef burada yok. Düğün fotoğraflarını çektirmek için çevre yerlerden buraya çok kişi gelmektedir. Karaca Arboretum’un giriş ücreti arboretumun geliştirilmesi için harcanmakta ve buraya gelmişken bağış da yapabiliyorsunuz. Karaca Arboretum’a giriş saatleri Cumartesi ve Pazar günleri 10:00 – 12:00 ile 13:00 – 17:00 arasındadır. Hafta içi günlerinde gitmeden önce arayıp randevu almanız gerekiyor. 
Genellikle çevre illerden Karaca Arboretum’a grupça turlar da düzenlenmektedir. Grup halinde yapacağınız gezilerin öncesinde de randevu almanız lazım. Yanındaki arazinin Arap Kralı’na satıldığı Karaca Arboretum yok olmadan görülmesi gerekmektedir.
Karaca Arboretumu Adres Bilgileri:
Samanlıköy, Yalova Merkez/Yalova
Karaca Arboretumu İletişim:
Tel: 0 226 833 77 67 

1 yorum :

  1. gezip görmedim ama resimlerden güzel bir oldugu kanaatına vardım.

    YanıtlaSil

Gezilecek Yerler