Türkiye Cumhuriyeti’nin en önemli projelerinden olan
İstanbul’da iki kıta birbirine İstanbul Boğazı’nın altından tünellerle
demiryoluyla bağlayıp, gezilecek yerlere daha kısa sürede ulaşmamızı sağlayacak
Marmaray, 29 Ekim 2013 tarihinde açıldı. İlk etapta bir kısmının açıldığı
Marmaray güzergahı Kazlıçeşme, Yenikapı, Sirkeci, İstanbul Boğazı, Üsküdar ve
Ayrılıkçeşme şeklinde olmuştur.
İstanbul Boğazı’nı Kız Kulesi dibinden Sirkeci’ye Sepetçiler Kasrı’nın yanına 4 dakikada geçecek olan trenler Dünya’da en derin gömme tüneli özelliğine sahip 8 şiddetindeki depreme dayanıklı yapı içinden geçecek. Marmaray bilet fiyatları ise şehir içindeki ulaşıma entegre edilerek normal fiyatlar olan tam için 1.95, öğrenci içinse 1,45. Osmanlı padişahı Sultan Abdülmecit’in 19. Yüzyıl sonlarındaki hayali olan hatta o zaman ABD’li mühendislere çizdirilen proje, her zaman yapımı ülke gündemine gelmişti.
Açılışı şimdiyi bulan Marmaray 4 yıl önce açılması beklenirken, Marmaray kazıları sırasında İstanbul’un tarihini 2000 bin yıl daha arttıran, 8500 yıllık gemi kalıntıları bulunması sebebiyle arkeolojik çalışmalar açılışı geciktirmişti. Bu kazılardan çıkan kalıntıların bir kısmı İstanbul Arkeoloji Müzesi’nde ve Yenikapı’nda sergilenmektedir. Tarihi yarımada da Topkapı Sarayı, Ayasofya, Sultanahmet Camii gibi tarihi yapıların altından tünel geçirilirken tarihi eserlere rastlamak elbet mümkündür.
Tüm proje tamamlandığında Marmaray güzergahı Halkalı, Mustafakemal, Küçükçekmece, Florya, Yeşilköy, Yeşilyurt, Ataköy, Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme, Yenikapı, Sirkeci, İstanbul Boğazı, Üsküdar, Ayrılıkçeşme, Söğütlüçeşme, Feneryolu, Göztepe, Erenköy, Suadiye, Bostancı, Küçükyalı, İdealtepe, Süreyya Plajı, Maltepe, Cevizli, Atalar, Başak, Kartal, Yunus, Pendik, Kaynarca, Tersane, Güzelyalı, Aydıntepe, İçmeler, Tuzla, Çayırova, Fatih, Osmangazi, Gebze şeklinde olacak. Denize yakın Marmaray duraklarında yerin çokça altınına yürüyen merdivenlerle inilecek. Proje tamamen faliyete geçince 3. köprüye ihtiyaç duyulacağı merak konusu.
2014 yılında Hacıosman’dan metroya binip Yenikapı’da Marmaray’a entegre olunabilecek. İstanbul’da toplu taşımayı teşvik edecek, trafiği bir nebze de olsun azaltacak proje olan Marmaray, bunca yıldır beklemeye değecek gibi görünüyor. İstanbulda gezilecek yerlere ulaşımı sağlayacak, toplamda 9 milyor TL harcanan proje için binden fazla mühendis ve binlerle işçi çalıştı. Bütün sistem rayına oturduğunda saatte 150 bin yolcu bu sistemle taşınabilecektir. Denizin altından tünelle geçebileceğiniz birkaç yerden biri olan Marmaray’ın kendisi de görülmesi gereken yerdir.
İstanbul Boğazı’nı Kız Kulesi dibinden Sirkeci’ye Sepetçiler Kasrı’nın yanına 4 dakikada geçecek olan trenler Dünya’da en derin gömme tüneli özelliğine sahip 8 şiddetindeki depreme dayanıklı yapı içinden geçecek. Marmaray bilet fiyatları ise şehir içindeki ulaşıma entegre edilerek normal fiyatlar olan tam için 1.95, öğrenci içinse 1,45. Osmanlı padişahı Sultan Abdülmecit’in 19. Yüzyıl sonlarındaki hayali olan hatta o zaman ABD’li mühendislere çizdirilen proje, her zaman yapımı ülke gündemine gelmişti.
Açılışı şimdiyi bulan Marmaray 4 yıl önce açılması beklenirken, Marmaray kazıları sırasında İstanbul’un tarihini 2000 bin yıl daha arttıran, 8500 yıllık gemi kalıntıları bulunması sebebiyle arkeolojik çalışmalar açılışı geciktirmişti. Bu kazılardan çıkan kalıntıların bir kısmı İstanbul Arkeoloji Müzesi’nde ve Yenikapı’nda sergilenmektedir. Tarihi yarımada da Topkapı Sarayı, Ayasofya, Sultanahmet Camii gibi tarihi yapıların altından tünel geçirilirken tarihi eserlere rastlamak elbet mümkündür.
Tüm proje tamamlandığında Marmaray güzergahı Halkalı, Mustafakemal, Küçükçekmece, Florya, Yeşilköy, Yeşilyurt, Ataköy, Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme, Yenikapı, Sirkeci, İstanbul Boğazı, Üsküdar, Ayrılıkçeşme, Söğütlüçeşme, Feneryolu, Göztepe, Erenköy, Suadiye, Bostancı, Küçükyalı, İdealtepe, Süreyya Plajı, Maltepe, Cevizli, Atalar, Başak, Kartal, Yunus, Pendik, Kaynarca, Tersane, Güzelyalı, Aydıntepe, İçmeler, Tuzla, Çayırova, Fatih, Osmangazi, Gebze şeklinde olacak. Denize yakın Marmaray duraklarında yerin çokça altınına yürüyen merdivenlerle inilecek. Proje tamamen faliyete geçince 3. köprüye ihtiyaç duyulacağı merak konusu.
2014 yılında Hacıosman’dan metroya binip Yenikapı’da Marmaray’a entegre olunabilecek. İstanbul’da toplu taşımayı teşvik edecek, trafiği bir nebze de olsun azaltacak proje olan Marmaray, bunca yıldır beklemeye değecek gibi görünüyor. İstanbulda gezilecek yerlere ulaşımı sağlayacak, toplamda 9 milyor TL harcanan proje için binden fazla mühendis ve binlerle işçi çalıştı. Bütün sistem rayına oturduğunda saatte 150 bin yolcu bu sistemle taşınabilecektir. Denizin altından tünelle geçebileceğiniz birkaç yerden biri olan Marmaray’ın kendisi de görülmesi gereken yerdir.
Marmaray
11:32